Welke software gebruiken binnen je bedrijf?

0
1972
software

Een bedrijf bestaat uit een groep mensen die perfect samen kunnen werken. Maar deze mensen moeten werken met de juiste technologie. De software die je binnen je bedrijf gebruikt speelt dus een hele grote rol in het proces, maar ook in de productiviteit. Maar, gebruik jij eigenlijk wel de juiste programma’s voor je bedrijf? In dit artikel laten wij je signalen zien die kunnen aantonen dat je de verkeerde gebruikt, en het tijd is daar verandering in te brengen.

Je team weigert de huidige software

Dit is natuurlijk wel een heel erg duidelijk signaal. Als je team weigert de software te gebruiken die jij uitgekozen hebt, weet je dat het niet goed is. Dit kan komen omdat de programma’s erg complex zijn, en daardoor tijdrovend. Maar het kan ook zo zijn dat je team niet goed weet hoe ze hier hulp bij kunnen krijgen, of hoe ze de software het beste kunnen toepassen in hun werk.

Je kan in dit geval dus het beste op zoek gaan naar een pakket die zorgt voor een meerwaarde voor je bedrijf, maar die ook voldoet aan jouw veiligheidsnormen en past bij je processen. Dit zal veel sneller in gebruiken worden genomen dan een lastige software.

Lastige tools

Als de tool lastig te realiseren is en je daardoor een consultant nodig hebt, is de software misschien niet de juiste keuze. Want als je al een consultant nodig hebt om de tool te realiseren en je uit te leggen hoe hij precies werkt, zal je deze ondersteuning ook vaak nodig hebben bij een groei. Kies voor software die makkelijk in gebruik is en een goed design heeft.

Zorg voor praktische software

Software moet je natuurlijk op de eerste plek helpen om bepaalde dingen gedaan te krijgen. als jij een tool hebt die ervoor moet zorgen date op te slaan, maar daar vervolgens niets mee doet, heb je er niets aan. Praktische software moet je helpen je doelen te bereiken, efficiënter te werken, en je helpen sneller te werken.

Er is geen ondersteuning mogelijk

Een klantenservice is heel belangrijk en daarnaast ook nodig in bepaalde gevallen. Zo zal software nooit verbeterd worden wanneer de producent niet op de hoogte is van de behoefte of feedback. Technische support waar je ondersteuning van kan krijgen wanneer dit nodig is, is dan ook erg belangrijk. Je wilt namelijk niet te lang hoeven wachten bij problemen of het zelf op moeten lossen.

Slechte software zorgt voor meer werk

En als laatste zorgt slechte software ervoor dat je meer werk moet verrichten in plaats van minder. Zeker wanneer het ervoor zorgt dat je meer stappen moet doorlopen om hetzelfde te doen als voorheen. Als dit zo is, is er geen reden om deze producten te gaan gebruiken.

Lees ook: Een goed beveiligde website regel je zó!

Vorig artikelEen goed beveiligde website regel je zó!
Volgend artikelPhishing; wat is het en hoe los je het op?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here