Tips om als zzp’er meer tijd te hebben voor het ondernemen

0
3277
virtual assistant

Als zzp’er wil je natuurlijk vooral bezig zijn met ondernemen, maar vaak zijn er buiten je werkzaamheden nog allerlei andere dingen waar jij je mee bezig moet houden. Hoe kun je ervoor zorgen dat je niet teveel tijd kwijt bent aan dingen waar je geen verstand van hebt, en je volledig kunt focussen op je werk? Dat laten wij je zien in dit artikel.

Zorg voor een personal of virtual assistant

Heb je een eigen bedrijf waarbij je veel afspraken moet inplannen, meetings hebt en telefonische afspraken? Dan is het misschien handig hier een personal assistant voor in te huren. Hij/zij regelt al jouw afspraken, zodat jij meer tijd hebt voor je onderneming.

Ben je daarnaast ook bezig met social media, terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt? Dan is een virtual assistant wellicht een goed idee. Een virtual assistant zorgt er namelijk voor dat al jouw social media bijgehouden wordt, maar kan daarnaast ook je afspraken, telefoontjes en andere zaken regelen.

De boekhouding van een zzp’er

De boekhouding kan erg ingewikkeld zijn, zeker als je veel inkomsten en uitgaves hebt. Je zou dit volledig zelf bij kunnen houden of een boekhouder in kunnen schakelen, maar er is nog een andere manier. Boekhouden als zzp’er is ontzettend belangrijk, en dit kan ook heel eenvoudig met een boekhoudprogramma. Het enige dat jij hoeft te doen is de juiste gegevens invullen, en het programma doet in principe de rest. Op deze manier ben je dus geen uren meer kwijt aan de boekhouding, maar kun je gewoon doorgaan met je werk en het genereren van inkomsten.

Reclame maken

Reclame is vaak nodig om in beeld te komen en te blijven bij potentiële klanten, en is dus erg belangrijk. Maar we hebben hier vaak helemaal geen tijd voor. Ook hier kun je anderen voor inschakelen, zodat je er zelf niet meer mee bezig hoeft te zijn. Schakel je een virtual assistant in voor je social media en je afspraken, dan kan het ook goed zijn dat hij/zij het reclame gedeelte voor je kan doen. Bespreek dit dus zeker met je assistent, want het kan je veel tijd besparen.

Plan alles in voor de hele week

Dit zal niet voor iedereen werken, en ligt er dus echt aan of je het fijn vindt. Voor sommigen kan het goed werken de planning voor de hele week van tevoren al te maken. Ga bijvoorbeeld op zondagmiddag zitten voor de planning van aankomende week. Vergeet hierbij ook zeker niet tijd in te plannen voor de administratie, het wegwerken van je e-mails en het inplannen van afspraken en telefonische gesprekken. Doordat je op voorhand al weet wat er die dag gebeuren moet, weet je ook hoeveel tijd je hebt voor je onderneming.

Vorig artikelHoe gaat de sollicitatieprocedure in zijn werk?
Volgend artikelWat is een uitzendbureau?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here