Zó ben jij als ondernemer beter vindbaar!

0
34
ondernemer

Als ondernemer is het belangrijk dat je beschikt over voldoende contacten. Niet alleen omdat dat er vaak voor zorgt dat je ook genoeg opdrachten of projecten hebt lopen, maar ook zodat je beter vindbaar bent. Mond-op-mond reclame is hierbij namelijk erg belangrijk. Hoe jij ervoor zorgt dat je als ondernemer beter vindbaar bent, lees je in dit artikel.

Zorg voor een goede bereikbaarheid

Op het moment dat een klant besluit contact met je op te nemen gaat hij/zij er ook vanuit dat er snel geantwoord wordt. Heb je een website, dan kan er contact met je worden gezocht via het contactformulier. Ook via de e-mail zal er veel contact te vinden zijn maar er wordt het meest contact gezocht via de telefoon. Gebruik jij je privé nummer voor je onderneming? Dan kan het zijn dat je niet opneemt omdat je er geen zin in hebt of omdat je bezig bent, waardoor je wellicht een nieuwe klant misloopt.

Het is dan ook aan te raden als ondernemer naast je privé telefoon ook gebruik te maken van een zakelijke. Ben je niet aan het werk, dan kun je de telefoon uitschakelen. Ben je momenteel in bespreking of gewoon heel druk met het afronden van een opdracht? Schakel hem dan door naar de voicemail zodat je later contact op kan nemen.

Als ondernemer aan de slag met SEO

Als je een website hebt is het belangrijk dat je met de SEO aan de slag gaat. Een goede SEO zorgt er namelijk voor dat je goed gevonden wordt op bijvoorbeeld Google, dat je hoog in de zoekresultaten staat en je daardoor dus ook meer verkeer op je website krijgt. Uiteraard is dit niet het enige, want ook de content die op je website te vinden is moet in orde zijn.

Verdiep je hiervoor in de klant; wat wil hij/zij lezen wanneer ze op de website terechtkomen? Door hier over na te denken en je website te voorzien van de juiste informatie is de kans groot dat je meer bezoekers krijgt, waar ook potentiële klanten tussen kunnen zitten.

Zorg voor de juiste connecties

Connecties zijn haast net zo belangrijk als mond-op-mond reclame. Stel, jij bent metselaar en je hebt goede connecties met een afbouwspecialist, een glaszetter en een loodgieter. Dan is de kans groot dat zij jou aanbevelen wanneer de klant op zoek is naar een metselaar. Dit werkt uiteraard andersom ook zo.

Mond-op-mond reclame zorgt daarnaast ook voor meer kenbaarheid. Door over je bedrijf en je werkzaamheden te vertellen onthouden mensen dit, en vertellen het weer door aan een ander. Zorg daarom ook zeker voor visitekaartjes waar je website, e-mailadres en zakelijk nummer op staan, zodat je deze altijd mee kan geven wanneer je met iemand in gesprek bent.

Ga als ondernemer op social media

Social media is ook zeker een goede manier om te zorgen voor een betere vindbaarheid. Maak een pagina aan voor jouw bedrijf waarbij je het nodige verteld, en post regelmatig iets relevants. Ook kun je gaan adverteren op social media, waarbij mensen jouw advertentie zien en misschien wel doorklikken om een afspraak te maken.

Lees ook: Het financieel plan voor je bedrijf opstellen

Vorig artikelHet financieel plan voor je bedrijf opstellen
Volgend artikelReclame maken voor je bedrijf

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here